Tijdens de Ledenraad van 4 november staat het Nationaal Vliegschema 2018 op de agenda. De stukken zijn vorige week naar alle Afgevaardigden en Afdelingssecretarissen gezonden en vorige week vrijdag in de editie van Op (de) Hoogte gepubliceerd. Helaas zat het technisch even tegen en had niet iedereen direct toegang tot de stukken. Dat is ondertussen opgelost. Wij hebben diverse vragen gehad en lichten ze bij deze toe, een deel staat al in de toelichting maar vullen wij nog aan. Het vliegschema van 2018 is gebaseerd op het vliegschema van 2017 en wij hebben rekening gehouden met de opmerkingen van leden en bestuurders uit het afgelopen seizoen.

Dit programma geeft invulling aan een aantal speerpunten uit ons beleid waarin uniformiteit, spelvreugde en mooie grotere concoursen tot de mogelijkheden behoren. Ook samenwerking die afdelingsgrenzen overstijgend is, is noodzakelijk voor de toekomst en dan nog meer dan reeds vandaag de dag het geval is. Met die samenwerking is het mogelijk voor onze liefhebbers in alle disciplines mooie Semi-Nationale en Nationale concoursen te organiseren.

Met dit programma is het voor iedere afdeling ook mogelijk voor iedere discipline een eigen invulling van het programma te maken en ervoor te zorgen dat alle leden van alle afdelingen in staat zijn om mee te dingen in alle competities. Wanneer de voorgestelde aantallen vluchten worden geprogrammeerd door alle afdelingen maken wij met elkaar een mooie stap naar uniformiteit. De Sectorale Midfond vlucht hebben wij in het verleden nog niet gehad maar een mooie opmaat naar grotere concoursen en samenwerking. Zo ook meerdere dagfond, marathon en jonge duiven concoursen.

Aantal vluchten terug van weggeweest en door veel liefhebbers zeker gewaardeerd.

Ook hebben we van diverse kanten gehoord dat het dwingende karakter niet gewaardeerd wordt en de afstanden wel eens te ver kunnen zijn voor de verste afstand. De ervaring uit het verleden heeft aangegeven dat vrijheid niet leidt tot samenwerking en inrichten van mooie concoursen en waar afstand voor de verste afstand in de opbouw van het schema per discipline is het natuurlijk een kleine moeite om met elkaar een losplaats te kiezen die bijvoorbeeld 50 km kortbij ligt.

Hoe je het wendt of keert ligging en/of de factor wind zal altijd blijven gedurende het gehele seizoen. Met grotere concoursen/lossingen is spreiding en invloed van wind en ligging een stuk minder het geval.

Nu aan uw om tijdens de Ledenvergaderingen in de Afdelingen uw steun te betuigen aan dit programma, zodat wij in 2018 een volgende stap kunnen maken in de route naar GPS2021.

Bron: NPO Bestuur



PIGEONSUPPORT.COM

DUIVENTRANSPORT

IN DE KIJKER

Uw website 1 jaar naast elk artikel?

Bekijk onze tarieven om te adverteren!

GESPONSORDE LINKS

SPONSOREN

http://www.duivenvlucht.nl/images/banners/Duivenbakken.jpg

Comb. Poelman - Erica

Redstar Breedingstation

TOPPERS IN BEELD

Combinatie Kroesen uit Klazienaveen

Drukt neus aan het venster met diverse kampioenschappen in afdeling 10. Als we de klok zeg maar 10 jaar terug zetten ...

Topper in beeld

Theo Streefkerk en zoon, Ameide - ...

Inleiding Theo Streefkerk is een heel bekende naam onder de mannen van het zware labeur. Iedereen heeft zijn naam ...

Topper in beeld

Klip - Verhagen, Rotterdam

Klip – Verhagen (Rotterdam) Wat kunnen we nog schrijven over deze combinatie. Al jaren staan ze aan de top van de ...

Topper in beeld

KEEK OP DE WEEK

WE ZIJN ER BIJNA

Zo, we hebben nog 1 vlucht te gaan en dan is het seizoen ten einde en kan de vlag uit. Ik weet niet of u er ook zo aan ...

Evelien's Journaal

The Dutch

Hier enkele kilometers vandaan is voor het derde jaar op rij het KLM OPEN golf toernooi in Spijk. Men is al maanden bezig ...

Ad de Jong

Werkers zijn onmisbaar

Vrijwilligers zijn in iedere sport onmisbaar zo ook in de duivensport. Er moet iedere week in het vliegseizoen veel werk ...

Ad de Jong

COLUMNS

Coen Brugman - Rutten / Schrijvers over ...

In mijn vorige column waarin een schrijver over de duivensport centraal stond (John Laan), schreef ik dat er tegenwoordig ...

Nico Meuwsen

Een bord minder Toet

Wel rustig zo geen jongen om los te laten en fingers crossed dat ze er 's middags weer allemaal inzitten als ik ...

Sjaak Buwalda

Selectie - A man has got to know his ...

 "A Man's got to know his limitations". Komt U dat bekend voor misschien? Zou zomaar kunnen, het is ...

John Logemann